Ali Ranko Mimović grozi Zoranu Jankoviću? Od fotografa Reporterja je zahteval, da ga slikajo z rdečo vrtnico na prsih
Župansko soočanje v Lutkovnem gledališču je pravzaprav spominjalo na duel med “očetom” Don Vitom Corleonjem in “sinom” Michaelom Corleonejem. Zoran Jankovič kot Marlon Brando in Anže Logar kot Al Pacino, v kultnem filmu Boter – The God father, Francisa Forda Coppole.
Sinočnje soočanje v Lutkovnem gledališču, ki je bilo že zaradi kulise bolj podobno filmskemu studiu, je pravzaprav še najbolj spominjalo na filmsko klasiko Boter – The Godfather, kjer bi si Zorana Jankoviča zlahka predstavljali kot Marlona Branda, ki je v Botru odigral vlogo don Vita Corleoneja, Anžeta Logarja pa kot mladega Al Pacina, ki je odigral sina Michaela, le, da je Logar veliko večji kot Al Pacino.
Čeprav je scenografija in “snemalna knjiga” sinočnjega soočanja potekala nekoliko drugače – po spremenjenem scenariju – kot jo lahko prebiramo v knjigi Maria Puza Boter ali gledamo v filmu Boter, kjer sta bila Marlon Brando – don Vito Corleone in Al Pacino na isti strani in je “prenos oblasti” v družini potekal konsenzualno pa, vendarle gre za nekaj podobnosti. Sinočnje soočanje med Don Vitom in Michaelom, kjer hoče Anže Logar v prenesenem pomenu prevzeti vlogo glave družine v mestu, čeprav je oče Zoran Jankovič v nasprotju z don Vitom, kot je dejal zdrav in pri 65 letih še krepko pri močeh in se, v nasprotju v The Godaffatherjem – Botrom, nikakor še ni pripravljen odreči vodilne vloge v družini, ki bi jo rad v mestu prevzel mladi Anže Logar.
Asociacijo na film Boter – The The Godfather Francisa Forda Coppole, sem pravzaprav dobil že, ko sem v Reporterju prebiral intervju zakletega nasprotnika Zorana Jankoviča, Ranka Mimoviča, ki ga je pred tremi meseci višje sodišče rešilo zapora. Ranko Mimović, ki se je med drugim precej izpostavil z naznanilom Jankovića policiji, je v intervjuju za Reporter z naslovom ” Sem žrtev globoke države, namreč na sliki nosi na prsih veliko rdečo vrtnico, tako kot jo je nosil Marlon Brando v Botru I.
Zakaj se je podjetnik Ranko Mimović, ki je, kot rečeno, ljubljanskega župana Zorana Jankovića naznanil policiji zaradi izsiljevanja plačil deset odstotkov vrednosti od vsakega posla z MOL, želel slikati ravno z vrtnico na prsih in kaj je želel s tem sporočiti in komu, seveda ve le on.
Po dodatnem preverjanju pri fotoreporterjih revije Reporter, naj bi Mimović zahteval oziroma naj bi bil njegov pogoj, da se pusti fotografirati samo z rdečo vrtnico. Ali gre zgolj za slučaj ali kaprico oziroma kakšno drugačno sporočilo in komu, seveda ve samo Mimović, ki je, kot rečeno vztrajal, da mora biti fotografiran z vrtnico.
V filmu Boter se simbol rdeče vrtnice pojavlja v večih scenah. Najprej Don Corleoneja spoznamo s svetlo rdečo rožo Naše oči takoj pritegne ta bleščeči vir barve, saj trdeča vrtnica takoj postane ikonografijo Botra v teku celotnega filma
In kaj pa predstavlja ta rdeča vrtnica?
Najbolj očitno je, da je simbol povezan z ljubeznijo in romanco. Vrtnica, postavljena nad Donovo levo prsnico ali nad srcem, lahko predstavlja strast ali napoveduje izlitje krvi. V ospredju lahko vidimo, kako vrtnica osvetljuje okoliščine Donovega propada. Od tega, kako njegova ljubezen do svoje družine pelje njegov posel v krizo, pa do njegovega končnega mirnega konca – njegovo smrt zaradi srčnega napada. Vse to je prikazano skozi podobo rdeče vrtnice proti vsej temi, ki ga obdaja. Rdeča vrtnica se pojavi tudi na pogrebu Vita Corleoneja. Vendar pa svetlo rdeča vrtnica ni edini topli poudarek, ki v filmu ločuje drastične podobe in ustvarja neizbrisne trenutke v filmu. Še en čudovit prizor je videti, ko Vito Corleone vstopi na trg in ga nato ustreli moški, ki jih je poslal Sollozzo, “The Turk.”