Polnjenje e-avtov, ki v blokih ne bo povzročalo izpadov sistema

Polnjenje e-avtov, ki v blokih ne bo povzročalo izpadov sistema

V družbi GEN-I testirajo infrastrukturo za električno polnjenje, s katero bodo omogočili razmeroma hitro polnjenje več vozil hkrati tudi na parkiriščih stanovanjskih sosesk.

Recimo, da trije prebivalci stanovanjskega bloka kupijo električni avto. Lahko v kletnih garažah polnijo vsa vozila hkrati, ne da bi ogrozili zanesljivost oskrbe z električno energijo celotne stavbe? Rešitve razvijajo v okviru pilotnega projekta, ki ga je na območju GEN energije v Vrbini pri Krškem postavila družba GEN-I.

Postavili so pametno polnilno infrastrukturo, ki vključuje štiri polnilna mesta, baterijo in programsko opremo. »Na majhnem prostoru smo vključili vse koncepte, ki jih pametna polnilna infrastruktura potrebuje, zato je sistem uporaben tudi na urbanih območjih, v mestih« je pojasnil Sandi Kavalič, vodja razvojne projektne skupine.

Sandi Kavalič, vodja razvojne projektne skupine

Sistem je zasnovan modularno, med drugim pa vključuje vodljivo polnjenje, pametne števce, centralno procesorsko enoto in dostop prek komunikacijskega omrežja »Infrastruktura omogoča polnjenje avtomobilov, pripravljena pa je tudi za razvoj in nadgradnjo sistema za črpanje energije iz baterije v omrežje oziroma za napajanje stavb,« je nadaljeval Kavalič.

Postavili so štiri polnilnice, vsak od štirih polnilnih stebrov ima moč dvakrat po 22 kilovatov: »S štirimi stebri smo dosegli 180 kilovatov inštalirane moči. To je zelo veliko za samo štiri stebre. Predstavljajmo si, kakšne moči bodo potrebne za elektromobilnost v Sloveniji. Polnjenje bo treba prilagajati kapacitetam slovenskega elektorenergetskega sistema.«

Sistem omogoča, kot pravijo, semi-hitro oziroma polhitro polnjenje. V prostorih GEN energije so organizirali tudi razvojni center za e-mobilnost. Postavili so krmilni sistem, pripravljajo pa tudi baterijo s kapaciteto 20 kilovatnih ur. Načrtujejo modularen sistem, pri katerem bodo lahko dodajali baterijske enote z enako kapaciteto. Začeli bodo z 22 kilovati moči.

Polnilnice so avtonomne in znajo komunicirati med sabo. Polnjenje prilagajajo tudi energetskim potrebam stavbe, ne samo polnjenju avtomobilov. »Če bi prišlo do prevelike obremenitve stavbe, bi se polnilnice pravočasno prilagodile, da ne bi prišlo do izpada ali prevelikega obračuna obračunske moči.«

Vzemimo primer, pri katerem bi se hkrati priključilo na polnilni sistem osem vozil. Polnjenje bi se začelo z osem krat 22 kilovati, če pa bi potem zrasle energetske potrebe stavbe GEN energije, bi se polnilnice začele prilagajati. Ne nujno vse enako, ampak bi najprej začela zniževati tok polnjenja tista polnilnica, ki bi zaznala, da ima njeno vozilo baterijo z največ shranjene energije.

»Algoritmi in način polnjenja so bolj pomembni kot polnilnica. Takšne rešitve bodo spodbudile elektro mobilnost,« poudarja Kavalič.

Rešitve je mogoče uporabiti tudi v stanovanjskih soseskah. Moči polnjenja lahko prilagajajo in jih omejijo na priključno moč stavbe. Če bi bilo moči premalo, bi lahko dodajali baterije. Pa so naši električni vodi dovolj močni? Če bi se priključili na javno razsvetljavo, na primer pri postaviti polnilnih sistemov na zunanjih parkiriščih, bi bilo marsikje treba zamenjati vode. Če pa bi baterije postavili lokalno in bi z njim dopolnili polnilno mesto, ki bi vključevalo tudi sončno elektrarno, bi lahko takšen sistem postavili kjerkoli. »Ti koncepti pridejo na vrsto v letu 2019,« je napovedal Kavalič.

COMMENTS

Wordpress (0)