Dogajanje v politiki podobno, kot da smo že globoko v predvolilni kampanji – Od objave “fake” anket javnega mnenja do “razkritja” strategije v predvolilni kampanji Boruta Pahorja in SD-ja leta 2008, ki jo je vodil Sebastjan Jeretič

Dogajanje v politiki podobno, kot da smo že globoko v predvolilni kampanji – Od objave “fake” anket javnega mnenja do “razkritja” strategije v predvolilni kampanji Boruta Pahorja in SD-ja leta 2008, ki jo je vodil Sebastjan Jeretič

Sintagmo, da so “mediji v bistvu glavna opozicija v državi”, ki jo je v intervjuju za Radio Ognjišče izrekel Janeza Janša, je te dni razdelal še svetovalec in politični strateg Počivalškovega SMC-ja Sebastjan Jeretič. Sebastjan Jeretič, ki je nedavno zapisal, “da ga jok novinarjev  ne gane. Postali so del političnega boja v samem ringu – Ko si tam, poleg tega, da tolčeš tudi fašeš,” je tokrat razkril, kako je volilno kampanjo vodil leta 2008, torej v času, ko je stranko SD vodil Boruta Pahor.

Prejšnji teden je svetovalec za politični marketing Sebastjan Jeretič v oddaji Faktor na TV3 razkril nekaj pikantnih podrobnosti o volilni kampanji, ki jo je leta 2008 vodil za stranko SD. Razkril je namreč, da ko je pred državnozborskimi volitvami kazalo, da bo prvak SDS zmagal volitve, so se vključili novinarji in pričeli spraševati člane volilnega štaba stranke SD, kaj lahko naredijo, da do tega ne pride.

Jeretičeva razkritja so seveda razveselila predsednika vlade Janeza Janšo, ki je Jeretičeva razkritja na Twitterju komentiral z besedami: “Tako “pošteno” pa je @strankaSD @BorutPahor zmagala na volitvah 2008”

Razkritja nekdanjega vodje službe Socialnih demokratov za odnose z javnostmi Sebastjana Jeretiča, ki je dolga leta vodil odnose z javnostmi pri županu Kopra Borisu Popoviču, vmes svetoval še Milu Đukanoviću, nato pa po porazu Popoviča na volitvah vodil “pohod” Toninove Nove Slovenije v “sredino političnega prostora”, vmes svetuje ministru za finance, sedaj pa je glavni strateg Počivalškovega SMC-ja, naj bi bila kronski dokaz, da je Janez Janša “žrtev” ne pa akter “vojne z mediji”, kot ga je predstavil članek mednarodnega časopisa Politico.

Čeprav so razkritja insajderjev za novinarje vedno dobrodošla in zanimiva, bi moralo Jeretičeve aktualne delodajalce skrbeti, kaj bo čez nekaj let, ko bo Jeretič našel “nove naročnike” govoril o sedanjih delodajalcih. Seveda je vprašanje, če jim bo všeč, ko bodo prebirali, “skrivnosti države” in vladajoče garniture, predvsem pa, kakšne metode so uporabljali v “neenakopravnem boju” proti “zarotam” sedanje vlade. Saj poznate znano maksimo “ljubim izdajo, sovražim izdajalce”.

Ne bi se spuščali v verodostojnost “razkritij”, ki jih je v oddaji Faktor obelodanil Jeretič, kako so novinarji klicali na stranko in iskali nasvete za rušenje Janeza Janše, ki so mu ankete kazale zmago na volitvah. Seveda pa bi imela razkritja večjo vrednost, če bi Jeretič z imeni in priimki obelodanil, kdo od novinarjev in kdaj je klical na stranko SD in njen volilni štab.

“V prvem mandatu Janeza Janše so bili novinarji najbolj veseli, ko se je dalo rušiti njegovo vlado. Ko so en teden pred volitvami 2008 ankete kazale, da bo Janša zmagal, so začeli zvoniti telefoni. Novinarji so klicali, kako lahko pomagajo, kaj lahko naredijo, da ga zrušijo zadnji teden. To so vseeno počeli na malo bolj zadržan način, kot to recimo počnejo danes,” je povedal Jeretič. Leta 2008 so Socialni demokrati z Borutom Pahorjem zmagali volitve in sestavili levo vlado z Zares, LDS in DeSUS.

Ena od nerodnosti se je zgodila političnim strategom pred zadnjo objavo rezultatov javnomnenjske ankete Mediana, ki jo vsako četrto nedeljo v mesecu objavijo na POP TV. Tudi v nedeljo so objavili rezultate javnomnenjske raziskav.

Javnost je po zadnjih meritvah za odtenek bolj naklonjena Janševi vladi. Z aktualno oblastjo je tako zadovoljna dobra tretjina anketiranih (36,2 odstotka). Še naprej pa več kot polovica (56,2 odstotka) vlade Janeza Janše ne podpira. Dobrih sedem odstotkov, natančneje 7,6 odstotka, je neopredeljenih. .Po padcu konstruktivne nezaupnice pa naj bi slabo kazalo Erjavčevemu Desusu, ki naj bi šel očitno po poti Počivalškove SMC.

Anketa ne bi bilo nič posebnega, če se na družbenem omrežju Twitter s podobnim logotipom 24ur.com in logotipom Mediane pred tem ne bi delila “sfrizirana” anketa uporabnice WhiteWomanM, ki je ob tem zapisala: “Rezultati ankete #Mediana, narejene po propadli nezaupnici. Morala bi biti objavljena prejšnjo nedeljo, periodično kot vsak mesec, a jo je Kosova Tjaša umaknila in naročila novo.” Že minuto pred uporabnico je to anketo lansiral tudi uporabnik Jocarules.
https://twitter.com/tadejstrok/status/1366153833873866753

Kljub temu da gre za prirejene podatke in zlorabljeno grafično podobo 24ur, so številni vidni politiki objavo delili, med drugim tudi premier Janez Janša, pa Vinko Gorenak, Danijel Krivec, Jožef Horvat, Alenka Jeraj in direktor Urada vlade za komuniciranje Uroš Urbanija. Skupno je objavo omenjenih uporabnikov delilo že skoraj 170 ljudi, med drugim tudi novinarji.

Za slovensko politiko še kako velja rek: “Ne sprašujem se zakaj, bolj me zanima kje, vedno pa koliko?”

COMMENTS

Wordpress (0)