Alenka Bratušek: “Edini razlog za delitve razpisa za drugi tir na več manjših so provizije, ki bi na tak način lahko končale v žepih gradbenih baronov in še kje”

Alenka Bratušek:  “Edini razlog za delitve razpisa za drugi tir na več manjših so provizije, ki bi na tak način lahko končale v žepih gradbenih baronov in še kje”

Če bosta ta vlada in ta minister naredila spremembe v smeri, ki so napovedane, pomeni, da so projekt prevzeli gradbeni baroni in da gre ta projekt po poti T6″

Predsednica SAB Alenka Bratuškova pravi, da je kar nekaj časa, bolj intenzivno pa zadnje dni, spremljala dogajanja, povezana s projektom drugi tir in se velikokrat ugriznila v jezik. “Rekla sem, da bom počakala, da vidim, kaj bo vlada naredila, ampak mislim, da sedaj stvari gredo v hudo napačno smer.

Bratuškova se je najprej dotaknila nameravanega prenosa podjetja 2TDK na Slovenske Železnice: “Meni se pa seveda postavlja vprašanje, če razmišljajo o prenosu podjetja 2TDK na katerokoli drugo podjetje ali na pravno osebo, kaj je dodana vrednost, če bi do tega prenosa prišlo,” je dodala Bratuškova in ocenila, da dodane vrednosti ni, lahko pa je velika škoda, podaljšanje gradnje in dražaji projekt”.

Glede razpisa za gradnjo drugega dela je Bratuškova dejala, da je bil dvostopenjski. V prvi fazi je podjetje 2TDK ugotavljalo usposobljenost podjetij za gradnjo in sodelovanje pri gradnji in v drug fazi bi podjetje 2TDK moralo ugotoviti samo še, kdo lahko to naredi po najnižji ceni. Med usposobljenostjo in ceno je prostor tudi za doseganje EU standardov. “Pod krinko EU standardov razveljavljen razpis, bi bilo zelo, zelo narobe.”

Nikakor ni razloga, da se projekt deli na manjše odseke, kar pomeni tudi več razpisov. “Edini razlog, ki ga jaz tukaj vidim, je, so provizije, ki bi na tak način lahko končale v žepih gradbenih baronov in še kje.”

Razveljavitev razpisa in potem tudi delitev na manjše dele pomeni absolutno daljši projekt in dražjo izvedbo. “Po moji oceni, če bi šli na delitev na te manjše odseke, to pomeni najmanj, pa sem zelo optimistična, tri leta podaljšanja izvedbe tega projekta in absolutno sem prepričana vsaj 40 odstotno podražitev projekta. To pomeni, da bi nas stalo tam nekje milijardo in pol.”

Bratuškova je ob tem spomnila na izkušnjo predora Karavanke, kjer ugotavlja, da je tisti, ki se je prijavil na projekt s 40 odstotno višjo ceno kot ponudnik, ki bo danes gradil predor, dve leti zavlačeval z raznoraznimi pritožbami. Se pravi, je na njegov račun država izgubila dve leti in tako bomo plačali 10 milijonov evrov več.

Bratuškova je ob tem omenila še, da pot tovora določajo ladjarji. Ne določajo ga ne zaledne države, ne države, ne podjetja v tistih državah, ampak ga določajo ladjarji. Največji ladjarji, vemo, od kod prihajajo. “In če se luka Koper spusti zato, ker drugi tir ne bo zgrajen s teh logističnih poti, je izgubljena za vedno. In utrpela bo škodo, ki je ne bomo mogli povrniti”.

Na tem razpisu 2TDK so lahko sodelovala vsa podjetja, ki so usposobljena za gradnjo tako zahtevnega predora. “Povedala sem, da sem vsakemu, s katerim sem govorila, naj je bilo to na Kitajskem, naj je bilo to v Turčiji ali v Italiji ali po kjerkoli drugje, da bomo naredili mednarodni razpis, kjer bodo imeli vsi enake pogoje, da pa bom kot ministrica zahtevala spoštovanje evropskih standardov. Tako, da to ni pravzaprav nič novega.

Izločitev Kitajcev samo zato, ker prihajajo iz Kitajske, lahko ima katastrofalne posledice za Luko Koper in seveda posledično tudi državo. Drugi tir gradimo prvenstveno zato, da Luki Koper omogoči razvoj. V investicijskem programu so predvidene velike rasti prometa, če tega prometa iz Kitajske ne bo, ne bo povišanja prometa, in potem je tudi vprašanje ekonomske upravičenosti gradnje projekta drugi tir, je med drugim dejala Bratuškova. Logistične poti določajo ladjarji, ki so pa v veliki meri v lasti Kitajcev, in je nam to všeč ali ne, gospodarstvo na Kitajskem pač vodi in odloča o njem politika.

“Nobene preference kitajskih podjetij si jaz v naši državi ne želim, treba jim je jasno povedati, kakšni so pogoji za sodelovanje, ne pa jih kar tako, bom rekla, pod krinko korona virusa izločiti iz tekmovanja. Multiplikativni učinki logistike so veliko, veliko večji, kot so multiplikativni učinki gradbeništva. To dokazujejo tudi študije. Se pravi, če Luko Koper izločimo iz teh pomembnih logističnih poti, lahko državi naredimo bistveno večjo škodo, kot če tega projekta ne bodo gradili slovenski gradbinci”.

Ob tem je Bratuškova ponovno spomnila na primer aneksov za 2,5 milijona, ki so jo čakali s strani Kolektorja, ko je prevzela ministrstvo in je podpis le teh zavrnila. Bratuškova je poudarila, da tudi pri naših gradbiščih niso najbolj spoštovani evropski standardi, saj je imel Kolektor podizvajalca Evro Asfalt iz BIH in je moral podpisati zahtevo za začasna dovoljenja za delo iz te države.

Bratuškova je na koncu še enkrat poudarila, da vsaka sprememba v projektu pomeni zamik projekta, ki je lahko usoden za Luko Koper in državo. Se pravi, logistične poti lahko našo državo zaobidejo. Sosedje Italijani se trudijo na vse mogoče načine, da mi tega drugega tira ne bi gradili pravočasno in očitno jim sedaj ta vlada gre nekako naproti, kar mene seveda zelo žalosti, je djala Bratuškova.

Ta Kovid kriza je samo izgovor in krinka, da bi lahko stvari spreminjali. Zdaj lahko poslušate, da je vsaj takšen problem kot na Kitajskem tudi z virusom v BIH. Se pravi, tudi tisti delavci, ki delajo za slovenska podjetja, pa prihajajo iz BIH, bodo težko prišli in delali za ta naša ista slovenska podjetja. In če bo prišlo do delitve razpisov na več manjših, to pomeni samo, da so gradbeni baroni prevzeli vodenje tega pomembnega infrastrukturnega projekta. In se bo pač končno enkrat v naši državi pokazalo, kdo dela za te gradbvene barobe. Če bi ta vlada in ta minister delala spremembe v smeri, ki so napovedane, to pomeni, da gre ta projekt po poti T6, zaključuje Bratuškova.

COMMENTS

Wordpress (0)